+316 16179300 info@presentmoment.nl

Integrale Yoga

Integrale Yoga is toegankelijk.

Wees welkom in de yogales waar we ont-moeten.

Waarin je niet beter, krachtiger of leniger hoeft te zijn dan wat of wie dan ook.

Waarin je oprecht van harte welkom bent, zoals je bent en waar je persoonlijk begeleid wordt om de houdingen (asana’s) jouw eigen oefening te laten zijn. Passend bij jouw lichaam.

De les waar je mag ervaren dat zachtheid een grote kracht is. En waar we ook (fysieke) kracht zullen ervaren en opbouwen. 

Laten we ont-moeten; daar waar geen enkele rol een rol speelt, waar je in alle vrijheid ademt en bewustzijn de ruimte krijgt zich te verruimen. 

In deze lessen ont-wikkelen we ons lichaam, onze geest, ons hart en onze ziel van binnenuit. Een actief denkvermogen zal meer en meer plaats maken voor eenvoudigweg aanwezig Zijn, in het moment. 

Let op;

*bevat een hoge dosis ontspanning

** kan een verslavende werking hebben

*** it’s amazing, it really works 😉

De lessen kenmerken zich door een zachte, rustige en ongedwongen sfeer. Ze bestaan uit zowel ademhalingsoefeningen als (Hatha)Yogahoudingen. Tevens wordt iedere les afgesloten met een meditatie/eindontspanning. De les duurt in totaal 75 minuten en wordt gegeven door mij, Ciske, gediplomeerd yogadocente, mindfulnesstrainer, en ook maar gewoon mens 😉

Zie de reviews voor ervaringen van leerlingen.

Rooster:

  • Maandagavond van 19.30 tot 20.45 uur bij Babel (voorheen Muzerije) te ‘s-Hertogenbosch (Locatie Hinthamerstraat lokaal 4.1).
  • Woensdagavond van 19.30 tot 20.45 uur bij Babel (voorheen Muzerije) te ‘s-Hertogenbosch (Locatie Hinthamerstraat; lokaal 4.1).

Er wordt gewerkt met tien-weken reeksen waarbij je je kunt inschrijven voor een vaste plek in de les. Losse lessen volgen behoort eveneens tot de mogelijkheden en instromen is op ieder moment mogelijk. 

Kosten:

Proefles: 5 euro (eenmalig per persoon)

10 x 75 min. yogales: 90 euro

Wil je twee keer per week yogales volgen? Dan betaal je 146 euro voor tien weken en schrijf je je dus in voor twee vaste lesmomenten per week.

Wil je incidenteel een losse yogales volgen?
Dat kan voor 12,50 euro per les.

Aanmelden kan door je op deze site in te schrijven.
Voor vragen kun je contact opnemen via info@presentmoment.nl of tel. 06-16179300.

Informeer vrijblijvend naar mogelijkheden voor privé-lessen Integrale Yoga en Yoga op het werk/op locatie. (Op dit moment is er even geen mogelijkheid tot het boeken van een privé-les.) 

Je kunt de facebookpagina van Present Moment liken en zo op de hoogte blijven van de activiteiten en je laten inspireren door quotes etc.

Hieronder staat een filmpje met de vijf Tibetanen. Een reeks aan oefeningen die achter elkaar gedaan kunnen worden op je eigen tempo. Het verhaal gaat dat deze riten ontwikkeld zijn door Tibetaanse monniken. Zij zouden ervan overtuigd zijn dat men, wanneer deze reeksen dagelijks gedaan worden, heel gezond en jong blijft. Do you want to give it a try?!

Vergeet vooral niet om goed diep en rustig door te ademen en tussendoor de tijd te nemen om op adem te komen/blijven. Na de eerste oefening zul je waarschijnlijk duizelig zijn. Adem dan diep in naar je buik en vervolgens door de mond volledig uit naar je buik…..je zult zien dat de duizeligheid vanzelf weg trekt en je dan rustig door kunt gaan met de volgende oefeningen. Het lijkt het echte leven wel…rustig blijven en diep door ademen doet altijd goed!

De vijf Tibetanen: een investering van slechts tien minuten per dag kan al veel betekenen. Succes en vooral veel plezier!

Korte beschrijving van de Vijf Tibetanen:

1: Je staat aandachtig, met armen op schouderhoogte. Adem bewust door en kijk naar je rechter hand. Draai dan drie keer om de eigen as. Drie keer om mee te beginnen. Daarna misschien vijf, misschien zeven, veertien of eenentwintig keer (de aantallen gelden voor ieder van de vijf Tibetanen. Houd ze voor allemaal gelijk en vraag niet meteen te veel van jezelf, wees mild).

2: Lig op je rug, met je armen langs het lichaam, handpalmen naar de vloer. Op de inademing komen je benen recht omhoog en tegelijkertijd beweeg je je kin naar de borst. Op de uitademing leg je jezelf neer.

3: Kom hoog op je knieën en plaats je handen op de achterzijde van je bovenbenen. Op de inademing open je de borst, schouders en hoofd naar achteren. Op de uitademing beweeg je rustig je kin in de richting van de borst.

4: Zit tussen je handen in met je benen recht naar voren en iets uit elkaar. Op de inademing kom je omhoog en komen de voetzolen vlak op de grond. Op de uitademing kom je beheerst weer tussen je handen zitten.

5: Je start liggend op de buik. Van hieruit kom je in de hoge cobra op de inademing. Je strekt je armen en opent de borst. Vervolgens beweeg je door naar de neerkijkende hond en adem je uit. Met aandacht kom je weer laag. Deze bewegingen zijn samen één Tibetaanse oefening en wel de laatste van de vijf.

Let op: Wat je ook doet, forceer niets. Blijf je bewust van de werkingen en je ervaringen, zowel voorafgaand als in de houding en daarna. Bij twijfel t.o.v. (fysieke) klachten adviseer ik je contact op te nemen met je fysiotherapeut of arts.

Schrijf je in

Voor meer informatie over onze activiteiten.

Ik word wat ik zie in mijzelf
Alles wat de gedachte mij suggereert, kan ik doen
Alles wat de gedachte in mij openbaart, kan ik worden
Dit zou het onwrikbare geloof moeten zijn van de mens in zichzelf
Omdat God in hem woont

Sri Aurobindo